Gwarancja Comarch Optima – na czym polega?

Comarch ERP Optima logo

Gwarancja, asysta, aktualizacja, upgrade … o co w tym chodzi?

Użytkownicy systemów ERP w wersji stacjonarnej (instalowanej na komputerach klienta) często spotykają z informacją otrzymaną od producenta lub partnera o możliwości wykupienia gwarancji, asysty, aktualizacji lub upgrade’u. Istny zawrót głowy. Tak naprawdę wszystkie te określenia dotyczą tego samego, mianowicie prawa do zaktualizowania posiadanej instalacji systemu do najnowszej wersji. W związku z ciągle zmieniającymi się przepisami, czy to podatkowymi czy kadrowo – płacowymi, producenci systemów ERP muszą dostosowywać je do nowych wymagań. Oprócz tego każda kolejna wersja oprogramowania zawiera nowe funkcjonalności oraz usprawnienia.

Każdy użytkownik po zakupie systemu Comarch ERP Optima otrzymuje gwarancję ważną przez rok (pełne 12 miesięcy od momentu nabycia oprogramowania). Daje ona następujące korzyści:

  • Prawo do najnowszych wersji i aktualizacji systemu (w okresie trwania gwarancji). W ciągu roku wychodzi nawet kilkanaście nowych wersji systemu  zawierających aktualizację do najnowszych zmian przepisów oraz rozbudowę o nowe funkcjonalności;
  • Możliwość korzystania z pomocy infolinii Comarch od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18 a także w soboty od 9 do 14;
  • Dostęp do indywidualnych stron klienta, gdzie użytkownik może znaleźć instrukcje, biuletyny, podręczniki, ćwiczenia i szkolenia z zakresu programu oraz nowości w systemie;
  • Możliwość korzystania z  pomocy mailowej w ramach systemu obsługi zgłoszeń (SOZ);
  • Możliwość zaczytywania przez system danych z serwerów zewnętrznych (m.in. wskaźniki, banki, urzędy skarbowe, kursy walut, wyszukiwarka REGON);

Koszt przedłużenia gwarancji na kolejny rok w przypadku systemu Comarch ERP Optima to 20% wartości oprogramowania (pod warunkiem, że użytkownik przedłuży gwarancję w okresie miesiąca przed końcem obecnie posiadanej gwarancji).

Oczywiście upływ terminu gwarancji nie spowoduje zablokowania dotychczas zainstalowanej wersji programu Comarch ERP Optima. Blokada nastąpi tylko przy próbie zainstalowania nowszej wersji niż to wynika z wykupionej asysty. Spowoduje to przejście systemu w tryb „tylko do odczytu” – wówczas można tylko przeglądać dane ale nic nie można dodawać.

Każdy użytkownik systemu może ponownie pracować na najnowszej wersji i wykupić gwarancję nawet po kilku latach przerwy. Całkowity koszt wyniesie wówczas 40% wartości posiadanych modułów.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w zakupie nowej gwarancji Comarch ERP Optima, skontaktuj się z naszym specjalistą >>

 

Może zainteresuje Cię również