Dlaczego Optima działa w trybie demo?

Comarch ERP Optima logo

Czasami pomimo wykupienia licencji program Comarch ERP Optima sygnalizuje, że pracuje w trybie demo lub trybie tylko do odczytu (w przypadku bazy gdzie rozbieżność dat miedzy dokumentami wynosi ponad 60 dni). Najczęstszą przyczyną jest próba zalogowania się do modułu na który nie posiadamy licencji. Najłatwiej sprawdzić czy mamy do czynienia z taką właśnie sytuacją z […]

Czytaj dalej

Przed wysyłką JPK_VAT sprawdź czy masz aktualną wersję systemu

jpk mf

Podczas wysyłki pliku JPK_VAT na serwery Ministerstwa Finansów może pojawić się komunikat „Message”:”Nieobsługiwany kod formularza: JPK_VAT (2)”,”Code”:150,”RequestId”: Świadczy on o tym, że wygenerowany plik jest w wersji 2 natomiast od 1 stycznia 2018 wymagany jest plik w wersji 3. Rozwiązaniem problemu jest aktualizacja systemu do odpowiedniej wersji – enova365 do wersji 14.2 i wyższej, Comarch […]

Czytaj dalej

JPK dla mikrofirm już od stycznia 2018

komputer

Czy Twój system jest gotowy na Jednolity Plik Kontrolny (JPK) ? Przepisy dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego od stycznia 2018 roku będą dotyczyć już wszystkich przedsiębiorstw, nawet tych najmniejszych (mikroprzedsiębiorstw). Czym jest JPK? Zgodnie z definicją zawartą na stronach Ministerstwa Finasów: Jednolity Plik Kontrolny (ang. Standard Audit File-Tax – SAF-T) jest zbiorem danych, tworzonym z systemów […]

Czytaj dalej