Przypominamy, że z dniem 1 lipca 2017 roku nastąpiły zmiany w wysyłce eDeklaracji wprowadzone przez Ministerstwo Finansów.
Od 1.07.2017r. Ministerstwo Finansów zmieniło wersję protokołu komunikacji z bramką eDeklaracje na wersję TLS 1.2. Użycie starego protokołu podczas wysyłki eDeklaracji powoduje wyświetlenie się błędu o treści: Nie można utworzyć bezpiecznego kanału dla protokołu SSL/TLS z uwierzytelnieniem „bramka.e-deklaracje.mf.gov.pl”
Wysyłka eDeklaracji zgodnie ze zmienionym protokołem dostępna jest w oferowanych przez nas systemach ERP:
- Comarch ERP Optima od wersji 2017.0.1
- enova365 od wersji 12.2.2 ( 12.2.6352)
W przypadku problemów z wysyłką eDeklaracji zalecane jest zaktualizowanie systemu do wersji podanej powyżej lub nowszej.
O planowanych zmianach przez Ministerstwo informowaliśmy tutaj>
Aktualizacja:
Ministerstwo Finansów przedłużyło wsparcie dla systemów Windows XP/Vista do dnia 1 października 2017.