System Comarch ERP Optima w wersji 2018.5.1 został dostosowany do wymagań RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych). Wprowadzono funkcje ułatwiające wdrożenie procedur wynikających z wymagań RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016-679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.) dotyczące zarządzania danymi osobowymi podlegającymi przetwarzaniu w systemie: rejestr zgód na przetwarzanie danych, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr naruszeń ochrony danych osobowych, rejestr upoważnień dostępu do danych osobowych, anonimizację danych osobowych kontrahenta i przedstawiciela uniemożliwiającą identyfikacji danej osoby.
- Rejestry danych osobowych. W programie Comarch ERP Optima dodano funkcje ułatwiające zarządzanie danymi osobowymi podlegającymi przetwarzaniu w systemie oraz umożliwiono prowadzenie ewidencji wszelkich czynności związanych z przetwarzaniem tych danych. Ma to na celu ułatwienie Użytkownikom programu dostosowanie się do wymagań RODO (Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych).
- Anonimizacja danych. Wprowadzono funkcję anonimizacji danych osobowych kontrahenta i przedstawiciela powodującą nieodwracalne uniemożliwienie identyfikacji danej osoby. Funkcja dotyczy kart kontrahentów, przedstawicieli oraz dokumentów z nimi powiązanych.
- Logowanie działań operatorów. Umożliwiono zapisywanie kolejnych działań wykonywanych przez operatorów w programie. Funkcja rejestruje kolejne akcje wykonywane w programie przez Użytkownika. Taki zapis historii umożliwia zapamiętywanie osób, które modyfikują lub pobierają dane z programu.
- Dane osobowe kontrahenta. Z poziomu formularza kontrahenta umożliwiono eksport jego danych osobowych do pliku XML.