Przed wysyłką JPK_VAT sprawdź czy masz aktualną wersję systemu

jpk mf

Podczas wysyłki pliku JPK_VAT na serwery Ministerstwa Finansów może pojawić się komunikat

„Message”:”Nieobsługiwany kod formularza: JPK_VAT (2)”,”Code”:150,”RequestId”:

Świadczy on o tym, że wygenerowany plik jest w wersji 2 natomiast od 1 stycznia 2018 wymagany jest plik w wersji 3. Rozwiązaniem problemu jest aktualizacja systemu do odpowiedniej wersji – enova365 do wersji 14.2 i wyższej, Comarch ERP Optima do wersji  2018.1.1 i wyższej – oraz ponowne wygenerowanie pliku.

Jeśli posiadamy już zainstalowaną odpowiednią wersję programu i pojawia się powyższy komunikat –  wystarczy tylko ponownie wygenerować plik JPK_VAT (obecny plik został wygenerowany przed aktualizacja systemu).

Może zainteresuje Cię również